Ogólne Warunki Sprzedaży (CGV)
- Postanowienia wstępne
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży regulują w szczególności wszystkie etapy niezbędne do złożenia zamówienia na sprzedawane produkty Chefimix oraz ich śledzenie, pod adresem https://www.chefimix.com/ (zwany dalej Strona), między
la société
Capri Benal Limited
Adres: RM 509, 5/F THE CLOUD 111 TUNG CHAU ST TAI KOK TSUI, HONG KONG
Numer rejestracyjny firmy: 77983590
(zwany dalej Sprzedawca) oraz klienci konsumenci, niebędący profesjonalistami (zwani dalej Klienci).
Niniejsze ogólne warunki obowiązujące w dniu złożenia zamówienia stanowią nierozerwalną całość z ogólnymi warunkami korzystania z serwisu https://www.chefimix.com/.
Potwierdzenie zamówienia przez Klienta oznacza akceptację bez zastrzeżeń wyżej wymienionej niepodzielnej całości.
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży będą miały pierwszeństwo przed wszelkimi ogólnymi warunkami, które byłyby sprzeczne z ich postanowieniami.
Są wiążące dla Klientów od chwili ich opublikowania online i nie mogą mieć zastosowania do wcześniejszych zamówień.
Sprzedawca nie jest w żaden sposób powiązany z firmą Vorwerk, która jest jedynym właścicielem i operatorem marki Thermomix.
Strona Chefimix jest niezależna, a wzmianka o marce Thermomix ma jedynie na celu zilustrowanie kompatybilności produktów Chefimix z robotami kuchennymi Thermomix.
- Temat
Niniejsze ogólne warunki mają na celu określenie warunków, na jakich odbywa się sprzedaż produktów Chefimix na stronie.
Produkty Chefimix to przybory i akcesoria kuchenne kompatybilne z robotami kuchennymi marki Thermomix.
- Najważniejsze cechy produktów Chefimix
Przed złożeniem jakiegokolwiek zamówienia produkty Chefimix oferowane do sprzedaży są opisane na Stronie. Ich cena oraz wszelkie istotne informacje są podane bezpośrednio na Stronie.
W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat produktu lub produktów Klient ma możliwość skontaktowania się ze Sprzedawcą pod następującym adresem e-mail : info@chefimix.com
Zamówienie składane jest wyłącznie na Stronie, na podstawie katalogu produktów udostępnionych online, z zastrzeżeniem dostępności produktów w momencie składania zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia, anulowania i/lub odmowy przyjęcia zamówienia, które wydawałoby się oszukańcze.
Sprzedawca zastrzega sobie również prawo do zawieszenia lub anulowania każdego zamówienia i/lub dostawy, bez względu na ich charakter i etap realizacji, w przypadku braku uiszczenia przez klienta jakiejkolwiek należnej kwoty lub w przypadku incydentu płatniczego, obecnego lub wcześniejszego.
- Warunki finansowe
4.1 Cena
Obowiązująca cena produktu to cena widniejąca w katalogu Serwisu w momencie zatwierdzenia zamówienia. Jest podana w walucie obowiązującej w kraju, w którym Klient składa zamówienie, i obejmuje wszystkie opłaty, z wyłączeniem kosztów dostawy.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny swoich produktów w dowolnym momencie.
Metody płatności
Płatność za zamówienia złożone na Stronie jest wymagalna natychmiast i w całości w momencie zatwierdzenia zamówienia.
Cena jest opłacana przez Klientkę za pomocą bezpiecznej płatności przez : karta płatnicza, lub przez Paypal.
Wszystkie płatności są zabezpieczone dzięki zastosowaniu technologii szyfrowania zgodnych z obowiązującymi normami. W przypadku odrzucenia transakcji przez instytucję bankową Klienta zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
- Dostawa
Produkty mogą być fakturowane i dostarczane na następującym terytorium:
Francja, Niemcy, Polska, Belgia, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Szwajcaria, Luksemburg, Niderlandy, Kanada, Stany Zjednoczone, Australia.
Dostawa jest realizowana przez lokalnego przewoźnika, bezpośrednio do Klienta lub do dowolnej, wyraźnie wskazanej przez Klienta osoby.
Produkt jest wysyłany na adres wskazany przez Klienta w formularzu przeznaczonym do tego celu podczas procesu składania zamówienia.
W przypadku nieuzasadnionego opóźnienia w dostawie względem terminu wskazanego przy składaniu zamówienia, Klient może zażądać jego anulowania. W tym celu powinien wezwać Sprzedawcę, e-mailem na następujący adres : info@chefimix.com
dokonać dostawy w rozsądnym dodatkowym terminie.
Jeżeli dostawa nadal nie zostanie zrealizowana po upływie tego nowego terminu, Klient będzie mógł anulować swoje zamówienie na tych samych warunkach. Umowę uważa się za rozwiązaną z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę zawiadomienia o anulowaniu, chyba że dostawa nastąpiła w międzyczasie.
W przypadku zwrotów należy odwołać się do „Polityki zwrotów” Serwisu: https://www.chefimix.shop/remboursement-et-retour/
- Własność i przejście ryzyka
Sprzedawca zachowuje pełne prawo własności do sprzedanych produktów do czasu pełnej zapłaty ceny przez Klienta.
Dopóki płatność nie zostanie w pełni dokonana, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do żądania zwrotu wspomnianych produktów. W przypadku odebrania towaru z powrotem, i pod warunkiem otrzymania produktu w idealnym stanie, w szczególności sprawnym technicznie, Sprzedawca będzie mógł zwrócić ewentualnie pobrane kwoty.
Przeniesienie ryzyka następuje w chwili, gdy Klient, lub wskazana przez niego osoba trzecia, fizycznie obejmuje produkt w posiadanie.
- Odbiór produktów
Po otrzymaniu zamówienia Klient jest zobowiązany w obecności przewoźnika sprawdzić stan opakowania, jak również stan dostarczonych produktów, oraz upewnić się co do ich zgodności z zamówieniem.
Jeśli opakowanie jest uszkodzone (w szczególności zniszczone, rozdarte lub otwarte) w momencie doręczenia, Klient musi bezwzględnie sprawdzić stan produktów w środku. W przypadku szkód należy odmówić przyjęcia dostawy, wpisując precyzyjne i uzasadnione zastrzeżenia na dokumencie dostawy, w formie odręcznych uwag opatrzonych podpisem Klienta (np.: produkt uszkodzony, niekompletna przesyłka, brakujący artykuł itp.).
Weryfikację uważa się za przeprowadzoną z chwilą, gdy Klient lub każda osoba przez niego upoważniona podpisała dokument dostawy lub przyjęła dostawę.
Klient musi potwierdzić swoje zastrzeżenia przewoźnikowi, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, w terminie maksymalnie trzech (3) dni kalendarzowych od otrzymania przesyłki, z wyłączeniem dni świątecznych.
Kopia niniejszej reklamacji musi również zostać skierowana do Sprzedawcy na następujący adres e-mail: info@chefimix.com.
W przypadku każdej wady jawnej lub jakiejkolwiek niezgodności dostarczonego produktu z zamówieniem, Klient jest proszony o niezwłoczny kontakt z Działem Obsługi Klienta pod następującym adresem: info@chefimix.com
- Gwarancje produktów
Sprzedawca zapewnia Klientowi ustawowe gwarancje B2C (europejskie i lokalne), z wyłączeniem de facto osób prawnych lub fizycznych działających w celach zawodowych w ramach działalności handlowej, przemysłowej, rzemieślniczej, wolnego zawodu lub rolniczej.
W tym zakresie Sprzedawca gwarantuje Klientowi ochronę przed niezgodnością towarów z umową oraz wadami ukrytymi dotyczącymi produktów.Gwarancja nie obejmuje Produktów, które uległy uszkodzeniom po dostawie, w szczególności w przypadku niewłaściwego użytkowania lub niewłaściwego obchodzenia się z nimi.
Z gwarancji wyłączone są również Produkty, które zostały zmodyfikowane (z wyjątkiem personalizacji w ramach gwarancji zgodności i wad ukrytych) lub naprawione przez Klienta.
8.1 Gwarancja zgodności
Zgodnie w szczególności z dyrektywą (UE) 2019/771 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, konsument ma termin dwóch (2) lat od dnia dostarczenia produktu na skorzystanie z niniejszej gwarancji.
Sprzedawca stosuje tę gwarancję wobec wszystkich swoich klientów, nawet spoza UE.
Aby skorzystać z tej gwarancji, Klient musi skontaktować się ze Sprzedawcą pod następującym adresem e-mail info@chefimix.com
Ustawowa gwarancja zgodności daje Klientowi będącemu konsumentem prawo do wymiany towaru w terminie trzydziestu (30) dni od dnia zgłoszenia żądania.
Klient może otrzymać pełny zwrot kosztów w zamian za zwrot Produktu, jeśli:
- Sprzedawca odmawia lub nie jest w stanie wymienić Produkt ;
-
Wymiana Produktu następuje po upływie trzydziestu (30) dni ;
8.2 Gwarancja przeciwko wadom ukrytym (Klienci z Unii Europejskiej/Zjednoczonego Królestwa, Szwajcarii i Kanady)
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu ustawowej rękojmi za wady ukryte zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju konsumenta. Wadą ukrytą jest wada niewidoczna w chwili zakupu, która czyni produkt nieprzydatnym do zamierzonego użytku albo w takim stopniu ogranicza ten użytek, że kupujący nie nabyłby produktu lub zapłaciłby za niego niższą cenę, gdyby o niej wiedział.
- Gwarancja wynosi 2 lata, licząc od dnia wykrycia wady.
- Ta gwarancja daje prawo do pełnego zwrotu pieniędzy po zwrocie produktu.
8.3 Realizacja gwarancji
Aby skorzystać z gwarancji, Klient musi skontaktować się z działem obsługi klienta pod następującym adresem: info@chefimix.com, dostarczając:
- Dowód zakupu (faktura lub potwierdzenie zamówienia) ;
- Szczegółowy opis stwierdzonej wady;
- Zdjęcia lub filmy.
Koszty zwrotu ponosi Sprzedawca w przypadku stwierdzonej wady.
8.4 Prawo właściwe
Te gwarancje są stosowane bez uszczerbku dla bezwzględnie obowiązującego prawa państwa zamieszkania konsumenta, w szczególności zgodnie z art. 6(2) rozporządzenia (WE) nr 593/2008 (Rzym I) dla klientów z UE, z Consumer Rights Act 2015 dla Zjednoczonego Królestwa oraz z przepisami o ochronie konsumentów obowiązującymi w prowincjach Kanady.
- Prawo do odstąpienia od umowy
Z prawa do odstąpienia można skorzystać, przesyłając jednoznaczne oświadczenie e-mailem na adres info@chefimix.com.
Klient ponosi koszty zwrotu Produktu lub Produktów.
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy : Zgodnie w szczególności z art. L.221-28 Kodeksu konsumenckiego (Francja) oraz równoważnymi przepisami w innych krajach, niektóre Produkty nie podlegają prawu odstąpienia od umowy, w szczególności :
- Produkty personalizowane lub wykonane na zamówienie ;
-
Produkty zmodyfikowane, przerobione, uszkodzone przez Klienta.
9.1 Prawo do odstąpienia od umowy dla klientów z Unii Europejskiej i UK
Zgodnie z dyrektywą 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów, w szczególności jej art. 40, klienci zamieszkali w państwie członkowskim Unii Europejskiej mają prawo do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni kalendarzowych od dnia otrzymania Produktu, bez konieczności podawania przyczyny ani ponoszenia kar.
Ponadto Klient może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy jeszcze przed fizycznym objęciem produktu, jeśli sobie tego życzy.
Produkt musi zostać zwrócony w stanie oryginalnym i kompletny (opakowanie, akcesoria, instrukcja...) w terminie czternastu (14) dni od dnia poinformowania o decyzji o odstąpieniu od umowy. Zwrot obejmie cenę Produktu i zostanie dokonany w terminie czternaście (14) dni od dnia otrzymania Produktu.
9.2 Polityka zwrotów dla klientów z Kanady i Szwajcarii
Kanadyjscy konsumenci nie mają ustawowego 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy, mającego zastosowanie do wszystkich zakupów na odległość. Jednak w ramach dobrowolnej polityki handlowej Sprzedawca oferuje swoim kanadyjskim i szwajcarskim Klientom okres zwrotu wynosi czternaście (14) dni po otrzymaniu Produktu, aby zażądać wymiany lub zwrotu pieniędzy.
Produkty muszą zostać zwrócone w stanie oryginalnym, kompletne, nieużywane i w oryginalnym opakowaniu, w terminie czternastu dni od powiadomienia o decyzji o odstąpieniu.
9.3 Procedura zwrotu w ramach odstąpienia od umowy
Aby zainicjować odstąpienie od umowy, Klient musi skontaktować się z działem obsługi klienta pod następującym adresem: info@chefimix.com, podając:
- Numer zamówienia ;
- Produkt lub produkty, których dotyczy ;
- Powód zwrotu (opcjonalnie)
Zostaną przekazane numer zwrotu oraz odpowiednie instrukcje. Żaden zwrot nie zostanie przyjęty bez numeru zwrotu.
- Ochrona danych osobowych
W ramach sprzedaży swoich produktów Sprzedawca gromadzi i przetwarza dane osobowe klientów. Zbieranie i przetwarzanie tych danych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:
- Ten Rozporządzenie (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczące ochrony danych (RODO) dla klientów znajdujących się w Unii Europejskiej;
- Brytyjskie ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) i Ustawa o ochronie danych z 2018 r. dla klientów z Wielkiej Brytanii ;
- Ta ustawa o ochronie danych osobowych i dokumentów elektronicznych (LPRPDE / PIPEDA) dla klientów znajdujących się w Kanadzie.
10.1 Cele przetwarzania
Zebrane dane są wykorzystywane do:
- Realizować i dostarczać zamówienia,
- Zarządzać obsługą klienta,
- Zarządzaj fakturowaniem i księgowością,
- Ulepszyć doświadczenie użytkownika,
- Przesyłanie informacji handlowych, jeżeli klient wyraził na to wyraźną zgodę.
10.2. Podstawa prawna przetwarzania (RODO)
Przetwarzanie danych opiera się na:
- W sprawie wykonania umowy sprzedaży,
- O zgodzie klienta na komunikację marketingową,
- Na uzasadnionym interesie Sprzedawcy polegającym na zapobieganiu oszustwom oraz ulepszaniu swoich usług.
10.3. Zebrane dane
Następujące dane mogą być gromadzone: imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu, historia zamówień oraz informacje dotyczące płatności (obsługiwane za pośrednictwem bezpiecznego dostawcy usług).
10.4. Okres przechowywania
Dane są przechowywane:
- Przez czas niezbędny do wykonania umowy oraz do spełnienia obowiązków prawnych (np. podatkowych),
- A także maksymalnie przez 3 lata po zakończeniu relacji handlowej w celach pozyskiwania klientów, chyba że klient wyrazi sprzeciw.
10.5. Prawa użytkowników
Każdy klient ma następujące prawa:
- Prawo dostępu, sprostowania, usunięcia,
- Prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu oraz do przenoszenia swoich danych (na warunkach przewidzianych przez prawo),
- Prawo do wycofania swojej zgody w dowolnym momencie (bez skutku wstecznego),
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (np.: CNIL we Francji, Biuro Komisarza ds. Ochrony Prywatności w Kanadzie , ICO w Wielkiej Brytanii).
Z tych praw można skorzystać, pisząc na:
📧 info@chefimix.com
- Prawo właściwe i rozstrzyganie sporów
W razie sporu strony w pierwszej kolejności będą dążyć do polubownego rozwiązania.
W razie braku porozumienia wszelkie spory dotyczące wykładni, ważności lub wykonania niniejszych OWS będą podlegać prawu Hongkongu oraz właściwym sądom w Hongkongu, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa właściwego w kraju zamieszkania Klienta będącego konsumentem stanowią inaczej i przewidują wyłączną właściwość sądów właściwych dla miejsca zamieszkania konsumenta.